Kompozisyon nedir

kompozisyon nedir kısaca

Kompozisyon nedir?,Kompozisyon Nasıl Yazılır?


Sisteme göre Bireysel dil ile öncelikle sözlü dili ilerleyen süreçte Eğitim aracılığı ile yazılı dili öğrenmiştir. Bu süreç ile sözlü ve yazılı dil farklı amaçlara göre kullanılmaktadır.
Dilimize Fransızcadan geçen kompozisyon sözünün kökeni Latinceye dayanmaktadır.

Kompozisyon Yazarken Nelere Dikkat Etmeliyiz

Kompozisyon yazmak için bir kaç temel özelliklere sahip olunması gerekmektedir. Temel özelliklerden en önemlisi dil becerisidir. Peki dil becerisinin geliştirilmesi için en önemli kriter nedir? Okumaktır.

Kompozisyon Türleri Nelerdir?

  • Yazılı kompozisyon
  • Sözlü kompozisyon
Yazılı Kompozisyon Nasıl Yazılır?

YAZILI KOMPOZİSYON

Yazı insanlık tarihimizin en gerekli buluşudur.

Adım Adım Kompozisyon Yazmak

Adım adım kompozisyon yazmak için en önemli kurallar
1.Kural Konunun seçilmesidir. Bütün konular kompozisyonun konusu olabilir.
2.Kural Konunun sınırlandırılmasıdır. Dar kapsamlı konular etkili bir kompozisyon yazılmasını sağlar.
3.Kural Ana ve yardımcı düşüncelerin belirlenmesidir. Ana konu ve yardımcı konu alakalı duygu ve düşünceler sıralanarak hazırlanabilir.

kompozisyon plan nasıl yapılır

KOMPOZİSYONDA PLAN

Dilimize Fransızcadan gelen plan, bir işin,eserin gerçekleştirilmesi gereken uyulması tasarlanan düzen anlamına gelir.
Kompozisyonda plan, konunun ne şekilde ve derecede gerçekleştirileceğinin;bakış açısının,düşüncelerinin hangi niteliğe göre ele alınacağının basamaklarıdır.

Anlatım biçimlerine göre Kompozisyonda Plan Türleri Nelerdir?

  • Olaya dayalı plan (Bir yada birden fazla durumu konu elde eden yazılı anlatım türlerinde olaya dayalı plan uygulanmaktadır.)
  • Düşünceye dayalı plan (Kavramların yada problemlerin tartışılmakta olduğu yazılara düşünceye dayalı plan uygulanmaktadır.)
  • Duyguya dayalı plan (Genellikle heyecanların hiç bir kısıtlama, denetleme altında olmaksızın, bağımsız olarak yönetimini sürdüren betimlemelerimizin bulunduğu yazılar duyguya dayalı plan ile yazılır.)

Planlanan yazı nedir?

Planlanan yazı nedir? planlanan yazı hangi bölümlerden oluşur?
  • Giriş (Yazının başlangıç bölümüdür.)
  • Gelişme
  • Sonuç
Başarılı bir şekilde planlanan bir yazı giriş,gelişme ve sonuç bölümlerinden oluşmaktadır.

PARAGRAF VE PARAGRAFTA ANLATIM BİÇİMLERİ

Yazıların giriş, gelişme ve sonuç bölümleri paragraflardan oluşmaktadır.Çoğunlukla ilk cümlelerde ,ana düşünceler ve son cümlede, yardımcı düşünceler ve gelişme cümlelerinde yer almaktadır.

Yorum Gönder

2 Yorumlar
* Lütfen Burada Spam Yapmayın. Tüm Yorumlar Yönetici Tarafından İncelenir.
  1. Çok iyi kompozisyon yazardım lise de.Hep 9-10 du. Fi tarihinde kompozisyondan sınav olurduk liselerde :)
    Şimdi kalkmıştır sanırım, enazından benimkiler lisedeyken hiç kompozisyondan bahsetmiyorlardı.Varsa yoksa ''sunum'' şimdinin modası.

    YanıtlaSil
  2. Ben daha çok duyguya dayalı planda yazıyor.

    YanıtlaSil

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Web sitemiz, deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Daha Fazla Bilgi Edinin
Accept !