Yazılı Anlatım Türleri Nelerdir

Anlatım Çeşitleri - Sözlü-Yazılı Anlatım ve Özellikleri

Yazılı Anlatım Türleri ve Özellikleri Nelerdir?

Herhangi bir duygu ve ya düşüncenin yazıya aktarılmasına yazılı anlatım denir.

  • Markete çıkarken listeme yapmak (Yazılı anlatım)
  • Herhangi bir soru görüş öneri bildirmek (Yazılı anlatım)
  • Düşünceleri paylaşmak (Yazılı anlatım)
Yukarıda ki yazılı anlatım türleri örnekleri yazmak için hedef ve anlam kazandırmıştır.

Yazıların değerlendirildiği konu ve tür ve niteliklerine uyarınca'da türleri belirlenmektedir. Yazılı anlatım türleri iki grup ayrılırlar birinci grup düşünce yazıları ikinci grup sanatsal yazılar olarak inceleyebiliriz.


Düşünce Yazıları Nedir? Nelerdir? Nasıl Yazılır?

Bireylerin belirli bir konu üstünde düşündürmek ve tartıştırmak amacıyla yazılan yazı türlerine düşünce yazıları adı verilir.

  • Deneme
  • Fıkra
  • Eleştiri
  • Gazete Yazıları
Ve benzeri örnekler verebiliriz.

Kişisel hayatı konu edinmekte olan düşünce yazıları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Anı
  • Günlük
  • Gezi
  • Otobiyografi

Makale Nedir?

Makale, Rastgele bir konu üzerinde bir ve ya birden fazla bilgi vermek amacıyla,düşünce veya konunun detaylarını bildirmek,bilinmeyen yeni bir bakış açısı ve düşünceyi öne sürmek ve benzeri amaçlarla yazılan çoğunlukla bilimsel gazete ve dergi yazılana makale denir.

Fıkra Nedir?

Fıkra, Çoğunlukla gazete ve ya dergilerde yayınlanmakta olan örnekle belgelendirmek zorunluluğu bulunmayan, genellikle günlük olguları, dünya gündemini ya da yazarların hazırlamış olduğu belirli bir konu hakkında ki görüş ve ya önerilerini farklı yönleriyle denetleyerek,inceleyerek yorumlarını ekleyen kısa yazılar fıkra denir.

Eleştri Nedir?

Eleştri, Bir yazılı anlatım türüdür.Herhangi bir sanat eserlerinin farklı yönleri ile ele alarak anlatmak,yorumlamak amacıyla yazılara denir.Eleştirinin özgün kuralları bulunan bir anlatım türü olması Tanzimat dönemi ile başlamaktadır.

Deneme Nedir?

Rastgele bir konuyu güncel ve bireysel fikirlerle inceleyerek etkili bir anlatım ile gerçekleştiren düz yazılara deneme denir.

Söyleşi Nedir?

Söyleşi, Yazarın kendi istekleri doğrultusunda karar verdiği bir konu hakkında ki fikirlerini, konuşma içtenliği şeklinde ele alan düşünce yazılarına söyleşi denir.

Röportaj Nedir?

Röportaj, Belirli bir bireyi,mekanı, büyük kitlelere duyurmak için gözlemlemiş olduğu kendi gözlem ve duygu düşünceleri ile birlikte araştırarak hakkında anlatım yapan bilgi veren yazılara röportaj denir.

Gezi Yazısı Nedir?

Gezi yazısı, Yazarın gözlemleyerek ve bilgi edinerek gezerek görmüş olduğu mekanları farklı türleri ile ele alarak, düzenli bir biçimle yazmış olduğu yazılara gezi yazısı denir.

Anı Nedir?

Anı, Politika,sanat,bilim alanında ünlenmiş bireylerin yaşamış oldukları gözlem ve duygu ve düşüncelerini anlatarak yayınlamış olduğu yazılara anı denir.

Günlük Nedir?

Günlük, Bireyin kendi algılama ve görüşlerine göre günü gününe yazılan,üstünde yazılmış olduğu günün tarihini bulunduran yazılara

Biyografi Nedir?

Biyografi,Kendi alanında örnek verecek olursak : (Edebiyat,spor,sanat vb.) geniş kitlesi olan ün kazanmış kişilerin Okuyucularını merak uyandıracak bireylerin yaşam öykülerini araştırarak hakkında okuyucuya bilgi aktarmayı sağlayan yazı türüne Biyografi denir.

Yorum Gönder

0 Yorumlar
* Lütfen Burada Spam Yapmayın. Tüm Yorumlar Yönetici Tarafından İncelenir.

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Web sitemiz, deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Daha Fazla Bilgi Edinin
Accept !