|
PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE İKNA TEKNİKLERİ
|
Pazarlama Nedir?
Hem bireysel hemde örgüt ihtiyaçlarını hoşnut etmek üzere,belirlenmiş bir bedel karşılığı değiştirilecek fikirlerin,mal ve ya hizmetlerin fiyatlandırılması,tanıtımı gibi benzeri süreçleri araştırmaya ve planlamaya dayılı biçimde yönetilmesine denir.
|
Tüketici Davranışı
|
Tüketici Davranışı
Bireylerin gerekli ihtiyaçlarını sağlayabilecek mal ve hizmetleri seçebilmesi,satın alması,kullanmaları veya kullanımlarının sona ermesi eylemlerin bütünüdür.
|
Tüketicilerin karar verme süreci |
Tüketicilerin karar verme süreci
- Motivasyon
- Algılama
- Öğrenme
- Tutumlar
- İkna
Güdü Nedir?
Tüketicinin güdülenmesi satın alma amacını oluştuuran ve bireyi eyleme yönlendiren güçtür.
Algılama Nedir?
Duyu organlarına çarpan çevresel uyaranların farkına varılmasını ve yorumlanmasını ifade eder. algılama,tat alma,renk,logo,dokunuş ve benzeri.
Tutumlar Nedir?
İnsanların nesneler ve durumlar hakkında yaşamışlık ve deneyimler sonucu edinmiş bulundukları,devamlılığı bulunan düşünceleridir.
3 Yorumlar
Kısa, bilgilendirici, etkili...
YanıtlaSilÇok teşekkürler @Beyaz Yakalı :)
SilMerhabalar,
YanıtlaSilİkna etmek; iletişimde üstünlük kurma amacıyla yapılmaktadır. Bir konu hakkında, karşımızdaki insanı inandırmak ve o insanı kendi düşüncemiz tarafına çekme durumu ikna etmek deyimiyle açıklanmaktadır.
Çevrenizdeki insanlar sizi kolaylıkla ikna ediyor mu? Bir mağazaya girdiğinizde, aslında ihtiyacınız olmayan bir kıyafeti, satış danışmanının sizi yönlendirmesiyle satın alıp çıkıyor musunuz?
Ne zaman ikna edilmeye açık hale geliriz? Örneğin; zayıf anlarımızda. Yorgun olduğumuz akşam saatlerinde ya da gergin hissettiğimiz zamanlarda ikna edilmeye açık oluruz. İkna ile ilgili yeni yazdığım yazımı okumanız için ben de sizinle paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/en-sik-kullanilan-5-ikna-yontemi/
Umuyorum faydalı olur,
keyifli okumalar dilerim, sağlıkla kalın.